28. mars 2011

Etter over 15 år i interiørbransjen, hvorav de fem siste som redaktør,
daglig leder, medeier og utvikler av boligmagasinet Rett hjem, valgt jeg i
fjor å hoppe av, ta en helomvending. For selv om jeg er utdannet innen form og estetikk fant jeg i løpet av drøye fem år i forlagsbransjen ut at formidling gjennom tekst er min optimale måte å kommunisere på.
Etter hvert kjentes det ut som jeg hadde sprengt formatet et interiørmagasin hadde for meg å formidle igjennom, så jeg tok et valg, om å leve som jeg lærer, og gjøre det som engasjerer og inspirerer meg: å skrive.  Om livskvalitet, verdivalg og det nære menneskelige, det jeg kaller ”Livet på innsiden”
I tekstene, som i livet ellers, finner jeg innholdet viktigere enn rammen og tekstformatene jeg jobber i varierer alt fra dikt og vers til lengre historier eller artikler. (Eksempler på de ulike formatene finner du i under INNHOLD i kolonnen til høyre)
Skrivingen ligger mitt hjerte nærme, men livet på innsiden, menneskets indre, enda nærmere. Det innerste, det som er felles, men som vi tror er
særegent og rart og en skam som gjør at vi ikke passer inn med resten.
Det vi bruker uante mengder energi på å skjule for andre og som skaper
et stort hull i oss, en lengsel, en ensomhet. Det som gjør at vi flykter
inn i materialismens illusoriske trygghet. Jeg har en lengsel etter å
bryte ned denne illusjonen, etter å vise alternativer, snakke verdier og
ja, gjerne åndelighet.
Jeg skriver om livet på innsiden fordi jeg tror at bak alle maskene og den konstruerte fasaden er vi ganske så like, med samme lengsler, frykter og følelser. Jeg skriver om livskvalitet, den indre gnisten, om leken og om gleden. Foreløpig har dette resultert i et pågående bokprosjekt med uviss slutt, men jeg er stadig på jakt etter nye utfordringer og eventuelle lekekammerater for spennende prosjekter, så kontakt meg gjerne om du tror vi kan ha det morsomt sammen!
Varme fra Vivian J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar